Morgenstemning i inngangspartiet

Søndag 28. januar 2018 og været har vært skiftende siste dagene. Akkurat nå er endel snø spelta bort men det fryser til på bakken, så man må være forsiktig når man skal ut å gå.

Julerosene blomstrer fortsatt for fullt. Koselig å se når man åpner døra for å sjekke dagens temperatur

En kraftig plante som har stått her i fire år nå. Stor stas hver gang den kommer igjen og den starter blomstring i god tid før jul.
Denne planten kommer også nå. Den startet blomstring først i januar.

Her er snøen borte. Det ligger kun igjen rester etter takraset.
Ikke alt er ryddet bort fra jul. Endel furutrær håper jeg vil overleve slik at jeg kan klippe og stelle de slik som vi lærte av foredragsholder Ivar Korsvold fra Ullensaker hagelag. Han var hos oss i Ålesund og omegn hagelag i mars 2017

Rester etter julekrans. Laget av lerk, sibirkornell, thuja, bjørnemose og skjegg fra bjørketrær.

Flere furubusker og ei rose. Rosa ble plantet ut etter at den først hadde pyntet opp innendørs. Jeg var heldig og vant den i lotteri i hagelaget.
I stuevinduet blomstrer en Fuchsia jeg kjøpte hos Helen Fredholm på Toten for to år siden. Hyggelig at den har blomstret helt siden jeg hentet den inn fra hagestua på seinhøsten.

Så har vi altså hatt litt snø liggende i hagen. Ikke mye, men den har lagt her lenge.

Ha en riktig fin søndag der ute.

3 kommentarer:

  1. Hej Liv!
    Vilken fantastisk Julros, med många blommor. Var ute igår och tittade ifall mina börjat blomma. Inget ännu, men några knoppar tror jag att det fanns. Snön var helt borta igår, men idag är det vitt igen.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlett
  2. Så kraftig og fin julerose du har! Det er mildt hos deg, og du har godt klima. Her ligger det minst en halv meter med snø ;)

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Skikkelig koselig med juleroser, har noen jeg også, men de er ikke kommet så langt som dine. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett