Fra inngangspartiet i slutten av august og begynnelsen av september 2017


Etter flere uker på hytta er det også hyggelig å komme hjem. Her viser vi litt fra bakgården.

En tidlig morgenstund i sol!
Enkelte busker og planter trives under tujaen til tross for at den forbruker mye av vannet.
Buskmure i flere farger. Potentilla "Tilford cream" og Potentilla "Lovely Pink"

Det måtte ryddes litt opp i disse bedene da vi kom hjem
Vortemelk - "Euphorbia griffithii" -  Dixter eller Fireglow?
Jeg hadde plantet Vortemelk i denne tretønna fordi stauden tok helt overhånd i det bedet den sto tidligere. Jeg synest den er SÅ fin så derfor har jeg bestemt meg for at den skal få ta over bedet vest for hagestua. Der blir den avgrensen av murer på alle kanter. Jeg fikk en avlegger av en nabo og tidligere kjent hagelagsdame - med en fantastisk flott hage - Marit Mjelva. Det gjør at jeg er ekstra glad i den, i tillegg til den fantastiske fargen den har, spesielt utover høsten.

En plante er nyinnkjøpt. Den kommer til å stå ei stund utover høsten er det lovet. Frilandskrysantemum!
Kveldssola når helt inn under taket i inngangspartiet så seint på året.
Litt nytt vintergrønt ble det også i et par krukker.
Også en Frilandskrysantemum til i en annen farge.
Hver årstid sin sjarm. Alltid hyggelig med noe nytt.
Ønsker alle en riktig fin høst.

6 kommentarer:

  1. Så fint inngangsparti hos deg! Jeg likte spesielt godt den rosa potentlla. Så flott den var! Potentilla forbinder jeg med de gule fra 70 tallet ;)

    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  2. Så koselig gårdsrom dere har med veldig fin liten krok ved det lille huset/hagestua.
    Flott pyntet ved inngangspartiet!
    Veldig fint hos dere Liv og inngangen til hagen ligger der som "en invitasjon" til å gå inn i den.
    Ha en fin dag!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
  3. Hej Liv!
    Ser riktigt fint och inbjudande ut. Buskmure heter Ölandstok i Sverige. Det var en av de första växterna jag planterade hos mig, vita, men de försvann då vägen skulle göras om. Var på växtgården och köpte lite nytt att ha i krukorna, finns så mycket fint. Din gula krysantemum lyser så fint i solen.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  4. Hei. Fin bakgård dere har. Det ser flott og innbydende ut. Koselig med fine krysantemum. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Hyggelig inngangsparti! Hvite og rosa sorter av Potentilla er fine (i motsetning til gule som jeg hater).
    Vortemelk er må-ha, uansett. Har dem i forkant av et bed de ikke klarer å invadere.

    SvarSlett
  6. Det er deilig å komme hjem etter ferie :-)
    Veldig hyggelig inngangsparti og bakhage.
    Ha en fin uke/Eirin

    SvarSlett