Det spirer og gror i "planterommet"

De første frøene ble sådd i februar. Noe vokser fortere enn annet, men det meste kommer etter hvert.

Her er tomatplanter, mye chili, erteplanter, purre og diverse annet.
Erter er de første til å få blomster. Disse er sådd i ei studiegruppe Hageselskapet Ålesund og omegn arrangerer. Vi holder til på Nørvøyskolen og samarbeider med Voksenopplæringen der.
Håper vi får masse erter etter hvert!
Noen chiliplanter "passer" jeg for svigersønnen vår. De skal være spesielt heftige. Denne heter Habainero Rio!
Dette er også temmelig heftige chiliplanter. De har jeg sådd av frø jeg tok av egne planter i fjor. De kommer opprinnelig fra Garden Living og er fra en Caribean blend Pepper hot. Disse blir gule. Jeg har så mange av disse at jeg tenker å gi bort noen av de til deltakere i studiegruppa vår.
Dette er samme planten og den har jeg overvintret inne fra i fjor.
Den blomstret allerede den 14. april i år.
Frukten blir altså gul og er av en forholdsvis heftig chilitype.
Av svigersønnens chiliplanter er her også Omnicolor, Chocolate Bhut Jolokia og Carolina Reaper. Han sådde de hjemme hos seg den 12. februar 2017. Alle disse er antagelig svært så heftig!!!
Purreløk, mer chili, denne gangen av Caribean blend - hot - Red.
Noen sommergulerøtter, sådd i doruller sammen med barnebarn :)
Cherrytomater, også i stort antall som kan gies bort til deltakerne i studiegruppa.
Dette rommet har vært trøsta gjennom en laaang vinter og kald vår. Nå er ting i ferd med å skje fort, så nå blir det vel litt mer travelt fremover. Og det har vi jo gledet oss til lenge! Ha en fin dag.

4 kommentarer:

  1. Å...skal si det vokser hos deg!
    Så mye og forskjellige planter...en herlig sesong hos deg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir spennende å se om de kommer til å gi "frukter" :)

      Slett
  2. Så frodig det er hos deg! Det er jo gøy å følge sine små spirer til store planter :)
    Flotte chilliplanter!
    Ha en fin dag

    SvarSlett
  3. Jeg kjenner meg igjen på planterommet ditt, men ditt er mye mere ryddig.

    SvarSlett