Tidlig vår eller kun pause i vinteren?

Vårlige temperaturer og finevær gjør sitt til at det spirer og blomstrer i hagen.

Denne røde julerosa er jeg stolt av!
De står litt utsatt til for vind her men klarer seg likevel bra
Vinden rusker godt i blomstene.
Når jeg har satt de her til tross for at de er utsatt både for sol og vind, så er det fordi vi ser de fra stuevinduet. Det betyr mye på denne tiden av året.
Snøklokkene er heller ikke langt unna blomstring.
Disse julerosene står lunere til ved inngangspartiet vårt. De har stått i blomst lenge no.
Kaprifol med nye spirer!
Vintergrønt, både på trær og gress.
Ikke så mye som minner om vinter her.
Ha ei riktig fin uke!

6 kommentarer:

  1. Kjære vene så tidlig det er hos dere! Her har det snødd litt i dag, så her er det julestemning ;)

    Flotte juleroser du har! Skikkelig vårstemning i bedene dine :)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Oi, her var det mye liv. Julerosene dine er vakre spesielt den røde. Jeg har prøvd juleroser tre ganger og mistet, men jeg gir ikke opp: ) Her i nord (H6) har det regnet i dagesvis og all snøen er borte, så nå er det diverse primula og krokus som titter frem, men regner med det blir kaldt igjen snart og da er det over.

    SvarSlett
  3. Alldeles underbart att se allt det gröna hos dig. Julrosorna är fina, har en vit som blommar nu, men de andra dröjer ett tag.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  4. Hei.Flotte juleroser. Igår morges våknet vi til alt var hvitt. Vi må nok vente litt til på våren.

    SvarSlett
  5. Vakre bilder med nydelige juleroser!
    Jeg krysser fingrene og håper på det første... Tidlig vår! :-)

    SvarSlett
  6. Så flott rød julerose! Min første julerose klarer seg fint og har knopper for tredje år på rad. Den hvite jeg hadde aer ut til å ha blitt borte, men jeg har kjøpt en ny som står i en krukke ved inngangen. Jeg kjøpte også en annen rød i fjor, men jeg har ennå ikke sett tegn til den, så det spørs om den også har dødd. Det er så kjedelig, for de er ikke akkurat rimelige å kjøpe. Her ser det virkelig ut som vår, i dag sprang første krokus ut... klem fra Anne-Kristin

    SvarSlett