Jeg velger meg april ....

April er en herlig måned, ofte! Hos oss får vi gjerne fire årstider i løpet av et døgn i denne måneden. Slik som i går for eksempel,

da hadde vi ei lita stund som absolutt var VÅR! Hvite narsisser i ei tønne på terrassen. Bare herlig!
Og hvite perleblomster i samme tønna.
Jeg satte ned løkene i forfjor og det er så hyggelig å se at de kommer igjen også i vår.
Jeg hadde satset på at alle blomstene skulle være hvite, men her har det sneket seg med en gul også.
Så definitivt vår med den skarpe morgensola.
I ei anna tønne har det dukket opp blå perleblomster. Også nydelig!
Best å fotografere når våren er her for værmeldingen sier kulde.
Dette er alt som finnes av blomster på terrassen så langt.
Men ute i hagen har det japanske prydkirsebærtreet begynt sin blomstring.
Noe av det jeg gleder meg aller mest til i hageåret er at dette treet skal stå i full blomst.
Jeg er så glad i det, ikke minst fordi jeg har fått det i presang av tidligere kolleger. Det har fått hard medfart i vinden i løpet av året, og jeg måtte klippe bort endel greiner etter blomstringen i fjor. Heldigvis har vi det her fortsatt. Men dette var altså i går.
Så kom det ei ny natt og en ny dag!
Dette kan man ikke kalle annet enn vinter, spør du meg!
Skulle nesten tro det er sort/hvitt foto, men det er det altså ikke!
På våre kanter trøster vi oss med at det er ikke noe som heter dårlig vær, bare dårlige klær. 
Men så er det jo April da og mye kan skje i løpet av en dag, slik som at vårfornemmelsen igjen kan dukke opp sammen med sola.
Og vakkert er det med et blomstrende tre mot den hvite snøen. Skulle selvfølgelig ikke trampet så mye rundt i hagen før fotograferingen, men, men.... Det var først her sola kom frem igjen.
Jeg nyter synet så lenge det varer og håper på at treet fortsatt tåler en støyt.
Juleroser tåler også å få litt snø på seg.
Slik er det altså her hos oss,
vinter, høst og vår skifter opp til flere ganger for dag :-) Akkurat nå snør det igjen.
Ha ei fortsatt fin helg!

6 kommentarer:

  1. Huff, det var ikke noe hyggelig bilde av snøen. Her har vi fått 6-7 snøbyger i dag, men heldigvis har det ikke lagt seg på bakken. -3 i natt, så det var hvitrimet i dag tidlig. Nå ønsker jeg meg varme!
    Flotte narcisser du har!

    God kveld!

    SvarSlett
  2. Vi ønsker oss også varme no :-) En riktig god kveld til deg.

    SvarSlett
  3. Så nydelige de hvite Narsissene og perleblomstene er! Da er det verre med alt dette hvite som har kommet ned fra oven :) Det lå ett lite melisdryss her også i dag tidlig. Men nå er det heldigvis borte :) Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  4. Oj! Jag var inte alls beredd på att det skulle komma så snöiga foton! Vilken vändning det blev i ditt inlägg.
    Men plantera så snyggt i tunna, det ska jag också göra till nästa år!

    SvarSlett
  5. Jeg kjenner meg igjen.
    Det er ekstra trivelig når plantene har en historie (som kirsebærtreet ditt).

    SvarSlett
  6. Ja, april byr virkelig på raske skifter. Nydelige Narcisser.
    Snart kommer mai du skjønne milde:)

    SvarSlett