Krans av lerk

Jeg har ambisjoner om å lage noen få kranser av naturprodukter også i år. Først ville jeg lage en til Guro. Den skal sendes til Oslo så derfor måtte størrelsen på kransen bestemmes av embalasjen til pakken.

Greiner av Lerketre er forholdsvis lett å forme. I tillegg har de gjerne kongler som sitter fast i greinene.
Meininga er å forme et hjerte.

Jeg brukte streng til å feste greinene. Festet også ei grein på tvers, likemye for å stabilisere kransen.
Nå er kransen klar til å bli sprøytet med kobberlakk.
Noen kongler fra furu blir også med!
Når jeg sprøyter kransen tar jeg den med meg ut og lar den støtte seg inne i ei stor eske. Ikke ønskelig at omgivelsene også blir gyllen. Kobberlakken gir en varmere glød til kransen.
Furukonglene fikk også en ekstra dusj med lakk.
Til sist en liten kvist at Peppermyntebusk med god duft. Da er det bare spennende om det går bra i posten.
Det gikk heldigvis bra, så nå henger kransen i hjertet av Oslo :-)
Ha ei riktig fin helg.

3 kommentarer:

  1. Så flott krans! Alltid spennende å se om det går bra i posten, og alltid like glad når det faktisk gjør det :) Ha en fin helg dere også!

    SvarSlett
  2. Så flott det ble!
    heldige henne som får denne:)
    God helg:)

    SvarSlett
  3. Kjempefin hjertekrans! Godt du minner meg på det, for jeg har lerketre i hagen.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett