Naturkrans av Evighetsblomst, frøbelg av Blodbøk og Sypress

Allerede da vi solgte Evighetsblomsten i Haug gartneri tidlig i vår hadde jeg bestemt meg for å benytte meg av at det er en blomst som liksom skal vare evig.

Vakker i sin første form. Nyutsprunget i gartneriet.
Etter at planten hadde vokst seg stor og fin i hagen vår var det på tide å klippe av endel av de fullt utsprungne blomstene. 
Første gjenbruk var da de hang til tørk over arbeidsbenken i hagen.
Lyser opp med gule blomster - både i sol og i skygge.
Litt usikker på hvordan jeg skulle lage kransen. Forsøkte meg med en isoporring som grunnlag denne gangen. Jeg startet opp med å binde greiner av sypressen som jeg stammet opp tidligere i høst.
Jeg har sanket masse frøkolber fra Blodbøk og synest de er vakre som de er. Disse kommer jeg til å bruke til forskjellige dekorasjoner.
Jeg danderte kransen slik jeg kunne tenke meg den, men skjønte ikke helt hvordan jeg skulle klare å feste dette med blomsterstreng......
........så fant jeg ut at tiden var inne til å investere i en limpistol. Genialt!
Limpistolen fungerte helt ypperlig, og det tok ikke lang tid å få festet både evighetsblomst og bøkfrøkolber til kransen.
Andre gangs gjenbruk av Evighetsblomsten fra Haug gartneri.
Imponerende at den beholder form og farge etter at den er tørket.
Frøbelgene fra Blodbøk gjør seg godt i en slik sammensetning
Alltid hyggelig å lære seg noe nytt.
Koselig med en liten krans som man har laget selv av naturprodukter.
Kransen fant sin plass i hallen.
Til denne kransen brukte jeg altså en isoporring som grunnlag. Deretter bundet med greiner av sypress. Til slutt tørkede Evighetsblomster fra Haug gartneri og frøkolber fra Blobøk. Limpistolen var uunværlig her.

7 kommentarer:

  1. Så flott krans! Morsomt å lage dekorasjoner! Men som du sier, limpistol er uunnværlig! Ha en fin novemberdag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Trodde det var litt nifst med limpistol, men det gikk helt fint denne gangen :-)

      Slett
  2. Kjempefin krans! Limpistol er en smart oppfinnelse ☺

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha. Skjønner jo at limpistol er et "must" :-)

      Slett
  3. Fin krans. Jeg hadde også en akkurat lik evighetsblomst for mange år siden, som jeg laget krans av, men jeg laget den mens blomstene var ferske.
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com

    SvarSlett
  4. Flott var de der de hang og enda vakrere ble de i kransen. Så kreativ du er:)
    God uke.
    Jannicke

    SvarSlett
  5. Kransen ser jo helt proff ut :)

    SvarSlett