Meconopsis Lingholm

Etter lange diskusjoner under Staudeglade på Facebook, har man kommet til at min Meconopsis er en Lingholm grandis. At det er en grandis MÅ være riktig. Den har nå rukket å bli 1 meter og 20 cm på "strømpelesten".

Jeg er utrolig stolt, samme hva planten heter. Det er jo i alle fall en Blå Valmuesøster.
Slik så planten ut den 9. april i år, og det var da jeg stilte et spørsmål til Staudeglade på Facebook. Jeg plantet den ut i fjor, men da kom den ikke med blomst, så jeg var veldig spent på om det ville bli til noe i år. Jeg har vunnet planten i Hageselskapet og er lykkelig for det! Den gangen presenterte jeg den som Meconopsis Hensol Violet, og da startet diskusjonen :-)
Den 25. mai skjedde dette.
Så er det helt klart. Her kommer en flott blomst.
En meter og tjue cm på strømpelesten!
Spesielt.

Hyggelig å komme rundt hjørnet og bli møtt av denne Blåvalmuesøstra!
Ha en fin søndag!

2 kommentarer:

  1. Du verden for en høyde! Ja, navnet er jo ikke så viktig, når blomsten er så vakker :) Min blå meconopsis står med knopper her nå, og håper på flott blomstring på den. De er så fine. God søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har så rett, og fine er de. Det er noe spesielt med blå blomster, det er igrunn litt uvant og spennende.

      Slett