X-faktor blomster - hvit

Anne fra Moseplassen.com fortsetter sine blomsterauditions og tiden er nå kommet til hvit. Jeg er spesielt glad i hvite blomster og faller alltid for de, nesten samme hvilke form de måtte ha. Denne gangen har jeg imidlertid valgt litt utradisjonelt.

Denne fant jeg i hagen den 17. oktober i fjor, og jeg tenker den er fantastisk flott. Et perfekt øyeblikk før vinden tar tak og blåser bort frøa. Løvetann i siste fasen, rett før den spres utover store deler av hagen. Det problemet får vi ta til våren.


Se mange flotte hvite blomster ved å klikke på bildet under:



25 kommentarer:

  1. Ja, de er jo så flotte! Må innrømme at jeg både elsker og hater de ;)) Morsomt valg!

    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Ikke alltid like glad i disse jeg heller :-)

      Slett
  2. Sjovt valg.....men den er superflot på dit billede.

    Held og lykke :)

    SvarSlett
  3. Løvetann er jo vakker som blomst og frøstanden er jo flott, bare den holder seg utenfor hagen :-). Du har tatt et flott bilde. Ikke like lett å få bilde av den med frøstanden hel. Lykke til!

    SvarSlett
  4. Ja, det er et elsk-hat forhold, men den er jo fascinerende på sin måte :)
    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlett
  5. Ja men visst är den vit och härlig tycker jag synd att den sprider de gula vidare.
    Ha en fin och skön fredag
    och lycka till
    kram Meta

    SvarSlett
  6. Ja det er et flot billede af den, men nej hvor får du mange af dem senere :)
    Lykke til

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi må være flink å "rydde" de ut til våren. Takk skal du ha.

      Slett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  8. Jeg liker løvetann jeg! Flott farge når den blomstrer, og nydelige frø når den er avblomstret. Alle har vi et forhold til den, på godt og vondt,) I England er det fredet etter omfattende giftbruk, og det er vel ikke ønskelig her i landet.
    Lykke til med en fin fin kandidat:-)

    SvarSlett
  9. Hyggelig å høre. Takk skal du ha :-)

    SvarSlett
  10. Hei! Par, tre dager, ofte i slutten av mai har de sin storhetstid. Hagen, alle grøftekanter er gule av løvetann. Det er vakkert og det er så himla frodig. Hvite løvetannhoder!!! Tja. Det er dumt at de har så lange, dype røtter. Ser nesten på dem som udetonerte bomber. Men giftbruk kommer aldri på tale. Skal jeg være objektiv, og det skal jeg være: Kempefint bilde.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. He,he, ja du har jo rett selvfølgelig. Men vakker er de. Ha ei god helg.

      Slett
  11. Morsom kandidat! Lykke til .-))

    SvarSlett
  12. Vakkert bilde! Løvetann har jeg ikke i min hage, men synes den er flott så lenge den står i grøftekanter og på enger rundt om. Og så vekker det jo fine barndoms sommerminner, for hvem kunne vel motstå å blåse på en slik "dunkule" og se hvordan fallskjermfrøene seilte avgårde?
    Ha en fortsatt fin dag og lykke til.
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har så rett. Det var umulig å gå forbi slike "dunkuler" som barn. Fin dag til deg og.

      Slett
  13. Så flott bilde! Javisst er løvetann vakker :-) Lykke til !

    SvarSlett
  14. Det var en häftig tolkning utav vit blomster :) Håller med om att den är vackrare som överblommad. Ser ut som små fallskärmshoppare när man blåser iväg dem i vinden :) Lycka till! Mvh Jonbel

    SvarSlett
  15. Ha, ha den var utradisjonell:) Er ikke så glad for disse i hagen, men på bilde er de jo faktisk fine å se på:)

    SvarSlett