Oppvasken

Det er utrolig mange potter og krukker som har gått med til den nye hobbyen min, nemlig så og dyrke frem tomater, chili og andre planter. Nå er tiden inne til å vaske opp! Sakene må komme inn på sin plass i kjelleren.
Løvet fortsetter å falle
Før jeg starter å søle med vann vil jeg ha bort det tørre løvet.
Kjekkest å jobbe når det er ryddig, i alle fall før man starter jobben!
Løvfritt - så lenge det varer!
Begynner litt forsiktig!
.....men, det tar ikke slutt. Det dukker opp mer og mer! Det må sies at jeg hadde svært mange planter av hver sort. Kunne sikkert solgt på torget, men slik blir det jo ikke, så mange av de små plantene måtte kasseres. Neste år skal jeg ikke så alle frø fra hver pose. Det blir for travelt!
Spyling og vask med bakteriedrepende Zalo.
Etter en dags jobb er det meste rent og tørt og plassert i kjelleren, og takk for det, for nå kom det uvær.
Stormen har herjet litt her.
Det er litt stilig da. Kan jo ikke kaste denne planten enda.
Den får et ekstra forsøk. Vinden har løyet nå.
Lewisa som jeg flyttet sent på sommeren har overlevd så langt og faktisk kommet seg.
Tilbake til arbeidsplassen min i stua. Her plukker jeg fortsatt tomater og chili. Herlig!

3 kommentarer:

  1. Det är mycket jobb med alla krukor som ska rengöras på hösten. Men det är så skönt när det är klart. Så fin din Lewisia är/ Titti

    SvarSlett
  2. Mye arbeid med de krukkene, men det er vel verdt det når du skal i gang med planting neste vår :-)

    SvarSlett
  3. Ja masse arbeid med disse krukkene, men nå kan jo bare vinteren komme hos deg :)

    SvarSlett