Ny inspirasjon på hytta

Jeg har ikke hatt noen planer om å plante i krukker på hytta i år. Har tenkt at det holder å ha sommerblomster hjemme. Men, så ble det så fine dager! Og etter at terrassegulv og gjerdet fikk ny farge så ble det så fristende. Så har vi jo byens beste gartneri rett over vannet. Det ble noen turer dit i løpet av de 14 dagene jeg nå har tilbragt på hytta.
Et lite innblikk fra veien.
Ikke bare har vi gartneri på andre siden av vannet, men også mange koselige hytter som man lett lar seg inspirere av. Det er så trivelig når hytteeierne lager det koselig rundt seg.
Kurvene med hvite hengelobelia fikk jeg ideen til på en hytte rett over vannet. Fint mot den røde hytta med hvite lister og annet tilbehør. Frilandskrysantimum har jeg hatt tidligere, og liker de svært godt. De kan stå i blomst langt utover høsten. Kurven fant jeg hos Jysk, der jeg var på leit etter et lite utebord. På bordet står Basilikum, Persille og Estragon. Kjekt å kunne plukke rett utenfor døra.
På terrassen fikk bordet sin plass. Det fant jeg til slutt hos Jysk etter å ha lett i alle hagesenter og møbelbutikker jeg kom på. Tydelig at det har vært en fin sommer i år. Ikke mange små hagebord igjen i butikkene nå. 
To Astilber har foreløpig fått en plassering i ei kurv jeg fant hos Kids interiør.
Rosene på bordet ser slik ut når de er fotografert med kompaktlinse :-)
Nydelige!
Lobelia.
Astilber.
Hyggelig å nyte ettermiddagssola i denne kroken.
Ett mislykket kjøp av baderomsmøbel på Ikea fikk bli et blomsterbord i stedet. Nok en Frilandskrysantemum. En avlegger av blodbeger. De trives mye bedre hjemme! Og litt mer Basilikum.
Gulvet kommer bedre til sin rett med litt farge på blomsterne.
På seinsommeren er hytta omgitt av Fagerfredløs....
...Bjørk og Blodbøk.
Litt arbeid har foregått med nedsiden mot vannet også. Til slutt fikk jeg beiset ferdig skilleveggen på utedusjen, etter endel avbrekk på grunn av regnbyer.
Etter solnedgang!
Det har vært deilige dager på Vasstranda i år, og vi håper sommeren vil vare lenge enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar