Tilbake til litt jobbing i hagen

Etter å ha vært i "dårlig form" og uten energi til å gjøre stort i juni, så har tiltakslysten begynt å vokne igjen. Det har hjulpet med en lang antibiotikakur ser det ut til! Så da er det på an igjen :-)
Frem med greipet for å gå løs på skvallerkålen. Dette bedet er infisert av skallerkål, og jeg ser ikke annen løsning enn å dekke med svart plast. Gus hadde tidligere fjernet ei kjeglegran som hadde vokst ut av proporsjoner, og muren bak står for tur for å pusses. Det må vi ta til våren når busker og trær er lettere å håndtere.
Jeg forsøkte å dekke jorda godt på alle kanter.
Løsningen er å fylle på med dekkbark og plassere tønne og spann med blomster!
Nok en Blodbeger! Når de bare startet å vokse så kom de opp, flere av de.
De vintergrønne buskene vokser fort, så hellegangen må før eller siden flyttes lenger ut på plenen, og da blir det enda mer dekkbark!!
I England ble jeg ekstra oppmerksom på Steppesalvie,  så i går, da jeg var på Hageland for å kjøpe dekkbark, kom jeg over noen flotte eksemplar. Ekstra høye og med mørk stilk. De plantet jeg inn til den hvite muren, og håper de vil trives der. Og så måtte plenen klippes, igjen. Bra man er i form! Og godt at Gus snart kommer hjem fra Nordsjøen.
Første tegn til rosen Eglantyne som jeg plantet i fjor. Og Lavendel. Herlig.
Rosen Symphatie!
Arbeidsbenken Gus bygde i 2013.
Inngangspartiet!
Ha ei riktig god helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar