Hagen på Store-Nørve den 20. juni

I dag har jeg jobbet litt i hagen. Blant annet har jeg "berget" et Piletre som fikk for liten plass i krukka vi satte det i i fjor. Jeg har klippet det helt tilbake, men ser at det kommer mange friske, nye skudd. Deretter tok jeg en liten runde med kamera.
Asters Stråle blomstret av tidlig i vår, så jeg klippet de godt tilbake. Nå står de igjen i full blomst, heldigvis. Her sammen med Tagetes Vanilla.
Stikk i strid med gode råd fra enkelte hageentusiaster, har jeg i år både kalket og gjødslet plenen. Resultat: Vi gjør snart ikke annet enn å klippe plen! Men det skal sies, mosen er på langt nær så fremtredende no.
Stemorsblomstene lot vente på seg, men da de først kom var de kraftige og fine.
Som her...
Lavendelen kommer igjen fra i fjor
Myntebusken blomstrer på sitt fineste nå.
Margreritter
Humlene summer i flertall på Myntebusken.
Klatreplanten er en Blodbeger. Jeg sådde den inne i januar i år.
Nærbilde av Blodbeger.
Kaprifol "Dropmore Scarlet"
Daglilje og Spirea.
Klokkebusk.
Hagegjøglerne står på fortsatt :-) 
Da passer det å avslutte med årets første rose, og den ble stor og kraftig, heldigvis. Symphatie!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar