Førbilder av haugen i hagen vår

Fredag og lørdag var fine dager å jobbe i hagen. I det sørvestre hjørnet av hagen laget vi på et tidligere tidspunkt en haug, ved å få tilkjørt et par lass med jord. Den gangen var det viktig for oss å kunne plante slik at vi ble fort skjermet for innkik fra veien. Resten av hagen er flatt terreng, så haugen er vårt "Himalaia". Vi hadde laget til med steinblokker og med skiferheller rundt, for at det skulle være lettere å klippe gresset helt inn til haugen. Etter en tid gror likevel ugresset uhemmet.
Her ser man utfordringa! Det må fjernes gress, skvallerkål og annet.
Jeg har ambisjoner om å renske for gress, ugress og annet, for så å legge på sort duk. Jeg vil løfte bort steinblokkene og skiferhellene, slik at duken ligger under. Da håper jeg at det i alle fall tar lenger tid før ugresset tar overhånd igjen. Deretter vil jeg dekke duken med dekkbark.
Svallerkål og løvetann vokser villig der vi tidligere i år fjernet et tre.
Et "før" bilde!
Hmm...
Her behøves en opprydding!
Jo,da. Her står vi foran mye godt arbeid, og jeg fikk gjort mye før helga. Faktisk så mye at jeg ikke hadde ork til å ta "etter" bilder da. Det får komme senere, når jeg har kommet enda lenger med jobben.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar