Stemorsblomst og Tagetes

Etter at vi var ferdig med dugnaden i Haug gartneri i går, var det noen småplanter til overs, og vi fikk mulighet til å ta med noen hjem. Og det ble for fristende, til tross for at jeg nå hadde bestemt meg for ikke å forkultivere noe mer inne.
Blir spennende å se om plantene som ble vraket ved Haug gartneri kan bli til noe hos oss.
Jeg takket nei til tilbud om å få flere plastpotter i fjor, trodde jeg allerede hadde fått mer enn nok! Men nå er det tomt. Så da fylte jeg like godt to selvvanning altankasser med god plantejord, og prikler ei med stemorsblomst og ei med tagetes.
Sola kom frem igjen i går og da var det deilig å holde på ute, selv om lufta var skarp.
Det var egentlig mange planter å prikle, så det ble trangt om plassen i kassene. Kan være at jeg må dele de opp mer om litt.
Ja, ja vi får se :-)
Stemorsblomstene kan vel kanskje på komme ut om ikke så lenge!
Tagetes må få være inne mye lenger!
Etter en liten tur rundt i hagen oppdaget jeg at vi har hatt storfint besøk....  av Rådyr... Og de har kost seg med delikatesser. Det var tulipanspirer og krokus som sto på menyen denne gangen.
Her er det tydelige fotavtrykket. Ikke til å ta feil av.
Her trodde vi at vi skulle få flotte tulipaner, men den gang ei. Det burde ikke være en stor overraskelse, for de kommer jo hit hvert år.
Men julerosa fikk stå i fred, og den har totalt endret karakter. Rundt juletider var jo denne helt hvit.
Spennende endring!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar