Krans av lerk

Greiner av lerketre er dekorative og fine å jobbe med, og jeg ville prøve å lage en krans med lerk som grunnlag.
Kransen har kvister av lerk som grunnkrans!
Jeg startet med å feste to greiner sammen med ståltråd, i den tykkeste enden av greinene.Så tvinnet jeg de tynne endene av greinene rundt hverandre og formet en passe stor krans. Deretter fortsatte jeg å tvinne flere greiner inn, til kransen var passe tykk. Så brukte jeg grønn blomsterstreng og tvinnet rundt hele kransen, og festet til slutt en stålstreng til oppheng.
Denne kransen hadde ikke behøvd mye pynt. Den er dekorativ i seg selv, men siden vi nå går mot jul ville jeg pynte den med litt grønt og rødt.
Jeg sydde et rødt fløyelsbånd på ei sølvfarga julekule som vi har kjøpt hos Fretex, og knyttet det til kransen med ei sløyfe.
Det grønne er Eføy fra hagen og furu med kongler som har blåst ned i stormen.
Så var kransen ferdig.

God helg :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar