1. mai og enda lar våren vente på seg i Ålesund

Gradstokken viser 4,4+ grader! I går ble snøen faktisk liggende i hagen.

Ikke særlig fristene å jobbe i hagen i dag
Nei, her er det bare å fortsette innendørs. Den første plantekassa med tomatplanter har stått i vinduskarmen noen dager. De lever enda og vokser litt hver dag. Ikke noe å gå på torget med akkurat, men artig er det.  Da tar jeg sjansen på å plante resten også, så får vi se!
Ser ut som om selvvanningsystemet virker!
Når jeg først er i gang så tar jeg like gjerne en ny runde og sår frø ved kjøkkenbenken. Denne gangen skal det bli petunia.


Forrige runde med planter har jeg flyttet ut i vaskekjelleren. Jeg måtte til og med sette på litt varme så de ikke skulle sture. Jeg har kjøpt noen blomster som også må vente med å komme ut.




 Blomster fra Mester Grønn lyser opp og gir en fantastisk duft i vaskekjelleren når de venter på vår.

 
Glad for å ha fått primulaen til å blomstre igjen. Den var i ferd med å visne før jeg satte den i en ny type "grow-in" selvvanningsbag utviklet av Mester Grønn.

I en liten runde ute i hagen ser jeg at i alle fall noen planter har klart seg gjennom vinteren.


Peoner som står i en sinkpotte titter opp under fjorårets blader :-) Det gir håp om at våren kommer.
 

2 kommentarer: