Med mose som dekorasjonsmateriale

Området rundt hytta vår bugner av materiale til naturdekorasjoner. Siste hagelagsmøte handla om bruk av mose, så hva er vel da mer naturlig enn å følge opp det.


Jeg startet med å hente frem ei gammel sinkbøtte som allerede var mosegrodd. Fant frem en stokk fra bjørketre og fylte grus rundt den i bøtta. Da sitter stokken godt og bøtta står stødig. Fylte på med mose og en liten mosegrodd stubbe.

Deretter krøllet jeg sammen aviser og surret rundt med tynn streng til jeg fikk til en ball

Mosen fant jeg i skogen rett ovenfor hytta vår, så var det å legge den rundt avisene. Denne gangen var det tynn sølvtråd jeg hadde tilgjengelig, og viklet rundt og rundt til mosen holdt seg på plass.

Jeg brukte en kniv og laget et hull i mosekula, slik at jeg kunne tre den på bjørkestokken.

Mose fra bunn til topp!
I hagemøtet var jeg så heldig å vinne ei julerose. Jeg festet godt med mose rundt jordklumpen og plasserte den oppe i ei krukke med enda mer mose. 
 

Ellers er det mosegrodde steiner heile veien ved bekken her. Så man kan vel si at her er tema rett og slett mose!



Litt blåbærlyng pynter også opp. 




Hyggelig å kunne tilbringe flere timer ute i frisk luft også på denne tiden av året.

Nyt denne førjulstiden!

1 kommentar:

  1. Hei!
    Mose er et vakkert materiale. Den er innmari fin og grønn nå. Hilsen Anne

    SvarSlett