My Eglantyne - og andre roser i hagen

Det er herlig å være hjemme når rosene springer ut. Jeg blir ekstra glad når den herlige, duftende Eglantyne viser seg.

Nydelig farge, form og duft. Det kommer nok ikke så mange av denne i år heller!
Men der er i alle fall to stykk pr. i dag. Den måtte tåle kraftig regn også.
Ikke akkurat en kraftig rosebusk. Den burde kanskje flyttes til et bedre sted i hagen.
Mmmm!!
Den første Super Star eller Tropicana sprang også ut tidlig i Juli.
"Sympathie" skuffer ikke. Den bugner med store flotte roser allerede.
Til tross for at den er plantet helt inn til sydveggen kommer den igjen, år etter år. Jeg er mye flinkere til å vanne den nå for tiden, enten det er sol eller regn, og det setter den helt tydelig pris på. 
Et annet sted i hagen vokser en lignende rose.
Kveldshimmelen kan også være spektakulær i juli.
Ha en riktig fin dag.

5 kommentarer:

  1. Så nydelige roser du har! Eleganthyne har jeg også, og det er en vakker rise som jeg også setter stor pris på. Flott kveldshimmel hos deg, og flotte bilder av den!

    Ha en fin dag

    SvarSlett
  2. Flott med bilder så vi nesten kjenner duften,
    og dråpene som gjør det "lille ekstra"
    Og alle skyene, og lyset.
    Spennende å titte innom da jeg "tilfeldigvis"
    skrev livi...

    Ha en fortsatt god blomstrende sommer!

    SvarSlett
  3. Nydelige roser, diamantbekledd av regnet. Fantastisk kveldsstemning i det ene bildet. Ha en fin sommer.
    Jannicke

    SvarSlett
  4. Utrolig vakker, Eglantyne!
    Sympathie hadde jeg noen år, men den døde, dessverre... Et par tøffe vintre ble vel for mye.

    SvarSlett