Gaver fra hagen en sensommerdag

Hyttesesongen er over for en stund og vi nyter hagen hjemme i stedet. Jackmanii klematisen blomstrer på sitt fineste. Den har måttet tåle endel kraftige vindbygen, men holder stand fortsatt.

Klematisen Jackmanii i august
Kaprifol - Lonicera "Dropmore Scarlet". Den har vært vanskelig å få igang her hjemme på terrasssen, men nå ser den ut til å komme for fullt.
Og så var det ripsbæra da. Den skuffet ikke i år heller, enda vi klippet treet godt tilbake i fjor høst. Bæra var minst like god denne gangen.
Det nye av året er at vi kan plukke egenproduserte sherrytomater rett fra busken etter hvert som de modner.
Hva er vel hyggeligere enn å ta med barnebarna ut på terrassen og plukke en skål med tomater til middagen?
De er faktisk svært gode, om jeg så skal si det selv. Smaker nærmest som frukt.
Disse plantene får sol kun tidlig på dagen og trenger lenger tid på å modnes, men de kommer.
Da er det verre med Broccoliplantene jeg sådde i vinter. De fikk plass i pallekarmen tidlig i vår, men de slo ut i full blomst før jeg fikk sukk for meg, og det var det. Jeg har klippet de helt ned for å se om de kan komme igjen. Det er kun et forsøk som jeg igrunn ikke har stor tro på. Ikke helt heldig med den!

Chiliplantene har fått holde til i stuevinduet hele sommeren, og de har gitt stor avling.
Cayenne Long Slim chilipepper
Vi har allerede brukt mange chili i kostholdet den siste tiden. Også en ny erfaring her i hus :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar