Wisley Garden - Det kongelige hageselskaps flaggskip

Siste dag med hagevandring i England for Hageselskapet for Ålesund og omegn. Kofferten er pakket, og kameraet mitt ligger i den. Jeg var litt trøtt og utbrukt, og ikke helt klar over at denne hagen antagelig var den mest imponerende av alle hagene vi har besøkt. Ja, ja, over til å fotografere med mobilen da!
Fantastiske bygninger og plener.
Her jobber gartnere hele dagen.
Her er roser i utrolige mengder, og ikke nok med det. Det synest som at alle typer roser finnes her!
Ryddig og pent over alt.
"Hekker" av Lavendel.
Jeg lar meg alltid fasinere av rennende vann....
.... og av hyggelige steder å hvile!
Lilla er en av favorittfargene.
Steppesalvie - Salvia nemorosa
Det hvite blomstrende treet tiltrakk seg alles oppmerksomhet.
Cornus kousa - John Slocock
John Slocock på nært hold.
Så en koselig benk under treet da.
Vet dessverre ikke hva denne nydelige rosen heter.
Vi nærmer oss rosehagen.
Her fant medlemmer i Hagelaget roser de bare har lest om tidligere. Meget populært!
Vakkert.
Den botaniske hagen strekker seg over enorme områder.
De utvikler nye roser.
Vi nærmer oss en ny type hage.
En slik eng skulle jeg gjerne eie :-)
...for ikke å snakke om en sånn!
Og jammen fant vi ikke et Tulipantre også. Noe slikt har jeg aldri sett før.
Vi spaserte opp på det som så ut som et "Snegleberg". Utsikten derfra gikk ned mot glasshusa og den eksotiske hagen.
Noen litt uklare bilder fra "The Rock Garden"
Vi fant vann og skygge. Nå begynte det å bli virkelig varmt i England.
Storkenebb?
Tilbake til utgangspunktet for å få litt mat og drikke, før en siste liten tur til
Den nye rosehagen.
Da var tiden inne til å busse tilbake til flyplassen. Nå var nok alle klar til å komme hjem til sine egne, noe mer overkommelige hager.

Takk for turen og riktig god sommer til alle :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar