Jobbedag i hagen

I dag gikk jeg løs på resten av hekken og fikk ryddet rundt den. Gus hadde heldigvis kjørt til flere sekker dekkbark før han dro på jobb, og de fikk jeg bruk for. Løvetann er en vakker plante, men vi vil helst ikke ha den her likevel. Og det er vi vel ikke aleine om! I svingen inn mot inngangspartiet er det god pass, så jeg satte en gammel tønnekrukke der med sommerblomster fra Haug gartneri. Hvite petunia.
Hadde tenkt å ha seks hvite petunia plantet sammen i hagen, men hver enkelt plante er så kraftig at jeg valgte å fordele de flere steder.
To hvite Petunia fikk plass i denne gamle tønna.
De to siste hvite Petuniaene fikk plass under det treet der jeg hadde planlagt å sette alle seks!
En miks av stauder og sommerblomster.
Ei tønne fikk en Tagetes Vanilla og tre Asters stråle. Astersen har stått inne noen uker og de første blomstene er avblomstret, men her er masse nye knopper.
Denne fikk også et godt, nytt lagmed dekkbark..
I år får sementkrukka plass i inngangspartiet. En Surfina Hot Pink og to hvite Margritter fra Haug! Erfaringsmessig vil disse bli store etter hvert.
Under Syrinen kommer Hagegjøglere, Prydtobakk og Hagenellik kjøpt hos Haug og en stor Hagesøster som jeg har vunnet på Hagelagsmøte. Håper at alle blir store og flotte.
Håper ugresset holder seg borte slik at plantene får komme til sin rett :-)
Måtte ta et bilde av tulipanene også. Er nok ikke mye lenger de vil stå slik.
Her har jeg fortsatt en jobb å gjøre. Selv om denne Rhododendron nå kommer med blomster, så er den ikke særlig fin. Her må noe gjøres, men det tar vi etter at den er avblomstret.
I dag har jeg altså jobba intens i hagen fra tidlig morgen til langt på kveld, og jeg er fornøyd med det som er gjort. Været var fint og det var til og med mulig å sove litt på sofaen på terrassen, riktignok godt innepakket i tepper og puter! Og ikke nok med det, se hva jeg fant på den største Chiliplanten min i dag:
Den første blomsten. Så stolt!
Riktig vakker, og dette skal altså bli til en Chili!
I morgen formiddag blir det en annen type jobb. Da skal jeg til Haug gartneri og selge sommerplanter. Gleder meg :-) Ha en fin fredag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar