Prosjekt pallekarm

Vi må utvide mulighetene til å så frø og små planter. Huset renner over av sorten. Jeg har sett at det blir mer og mer vanlig å plante i pallekarm, gjerne rett på et jorde, men jeg har lyst å ha grønnsakshage på terrassen. Så vi fikk en fin europall med tilhørende pallekarm av en god venn. Takk for den Tor :-) Så er det bare å sette i gang.
Sola skinner så det er bare å sette i gang å beise.
Vet dere hvor tung en slik europall er? Veldig! Men med litt lirking fikk jeg den dit jeg ville ha den!
Første strøk. Det skal bli mørk brun  slik som huset.
Det må beises på alle kanter og bauer :-)
Det tørka fort så da var det fristende å ta strøk to i samme rennet.
Det nærmer seg. Nå må det bare få tørke til neste dag.
I dag var været like strålende, så jeg kunne fortsette prosjektet. Vi hadde tidligere kjøpt inn hjul hos Clas Ohlson. To med bremser og to uten, alle fire med full sving. Guro har tidligere laget et pallebord satt sammen av to paller!! og med slike hjul på. Der tok vi ideen. Skikkelig smart å kunne trille rundt med grønnsakshagen.
Så fikk jeg den opp på alle fire. Puff! Det hører med til historien at Gus er på jobb i Nordsjøen.
Men nå går det greit. Enkel sak å trille dette rundt på andre siden av huset til terrassen.
Her er pallekarmen kommet til sitt rette element. Neste steg er nå å få skrudd på noe som Felleskjøpet kaller Kupol med pumpe! Et etter sigende smart og solid plastlokk til pallekarmer med automatisk hevearm som gir utlufting på varme dager.
Jeg var inne å kjøpte det i dag:-) Det blir mer jobbing, men det er jo det som er gøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar