Det fylles opp i krukker og kasser

Det er mye hagearbeid som foregår innendørs for tiden. Det begynner å bli så fullt i vaskerom, stue og andre rom at jeg tenker det er på tide å finne på noe nytt. Vi har startet planlegging av en plantekasse på terrassen, men det er litt for tidlig foreløpig. Vi har egentlig hatt vår i flere mnd her, men nå er vinteren kommet hit og. Det snør og regner om en annen. Derav innearbeidet. I dag har jeg pottet om chiliplanter, priklet brokkoli og tatt avleggere av pelargonia.
I vaskerommet er der ikke plass til flere planter nå. Jeg har bl.a. plantet frø av en paprika, og alle frøa spirer :-) puff! Her er tomatplanter og chiliplanter i fleng, i tillegg til brokkoli.
Jeg er usikker på om jeg bør toppe tomat- og chiliplantene. Tar gjerne imot råd:-) Jeg har egentlig så mange at jeg kan prøve litt av hvert!
Paprikaspirer og nypriklede brokkolispirer. Skal brokkoli se slik ut? Ikke vet jeg, har aldri prøvet tidligere.
Et par tomatplanter har fått større potter. Ei rekke chiliplanter har fått plass i stuevinduet, og blodbeger blir flyttet litt rundt alt etter hvor det er mest lys. Tar gjerne imot råd om hvor blodbeger bør plasseres. De vokser særdeles seint.
Blodbeger. De står fortsatt i såjord. Bør jeg sette flere i samme potte når jeg skal potte de om i bedre jord?
Sju tomatplanter skal få vokse på samme måte som i fjor. Selvvanningskasse og et espalier laget av pil. Forskjellen er at da hadde jeg i alle fall dobbelt så mange planter i denne kassen :-)
Chili, Brokkoli og sommergeorginer.
Planter som har overvintret i kjelleren - i tillegg til enda et par blodbeger.
Hvit Kala - STOLT :-)
Det begynner kanskje å ta litt overhånd :-)
I tillegg lot jeg meg friste til å kjøpe en Magnolia Susan på tilbud hos Mester Grønn. Og den kan jo ikke plantes ut med det første....
Men det er gøy :-) Ha en riktig fin dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar