Høsten gjør sitt inntog

Det regner i dag, men merkelig nok var det det som skulle til for at jeg skulle komme meg ut i hagen. Jeg måtte "redde" noen roser og fjerne noen av sommerplantene. Litt luking og fjerning av stygge blader og visne roser.
Ikke særlig glad i regn!
Klatrerosene blomstrer fortsatt men har nok hatt det bedre tidligere i år.
Da trives de atskillig bedre når de får komme inn. Fantastiske roser med ei nydelig duft.
Rosene lyser opp inne når regnet pøser ned ute :-)
Fargen på hekk og trær endrer farge, og jeg må innrømme at jeg syntes det er herlig. Skulle gjerne sett at det ikke ble så mye vind, slik at bladene kunne få henge på noe lenger.
Blankmispelen får tidlig høstfare på,
Sibirkornellen er allerede i ferd med å miste blada. Lykken er at greinene forblir røde og dekorative hele vinteren.
Peonene kom ikke med blomster i år, så da spørs det om jeg har plantet den for dypt i krukka.
Syrintreet lyser fortsatt grønt.
Vi klipte hekken så kraftig tilbake i år at det var spennende om den i det hele tatt skulle komme. Så langt ser det ut til å gå bra.
Naboen sin hekk får fine røde bær på høsten.
....og så er det heldigvis noen trær som fortsetter å være grønn heile vinteren.
 

1 kommentar:

  1. Så vakre høstfarger du byr på. -og slik en roseblomstring i oktober! Er det ikke deilig:)

    SvarSlett